مواد افزودنی پی وی سی

افزودنی ها نقش مهمی را در کیفیت محصول دارند و از آن جا که یکی از مهمترین افزودنی ها در صنعت PVC ، استابلایزرهای حرارتی است . شرکت توسعه تجارت مهر آذران اولین تولید کننده لیتارژ از سال ۱۳۹۷ است . این ماده که مهمترین جز برای ساخت single stabilizers &One Pack Lead Stabilizer  مانند Tbls ,DBLS,NLS,DBLP می باشد. همچنین این شرکت همزمان با تولید لیتارژ، تولید TBLS، NLS را نیز از پایان سال ۲۰۱۷ آغاز کرده است.

لیتارژ

لیتارژ یا همان اکسید سرب ماده ای سنگین به رنگ زرد ،بدون بو، نامحلول در آب می باشد.این ماده برای تولید استابلایزرهای پایه سرب (استئارات سرب)، ظروف سفالی و چینی، رنگ و مرکب و لعاب ها کاربرد دارد.این ماده به نام های منو اکسید سرب، اکسید سرب ، اکسید یلومبوس و اکسید  زرد  نیز نامیده می شود. از این ماده به عنوان یک واسطه در صنایعی همچون روغن های صنعتی ،حشره کش ها، پیگمنت های معدنی صابون هایی بر پایه سرب ،پالایش نفت ، انواع رابر و پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرد.

مصارف لیتارژ(گرید شیمیایی)

  •   صنایع شیشه و سرامیک
  • روغن با درجه حرارت بالا
  • روغن های صنعتی با درجه حرارت بالا
  • استایلایزرهای پی وی سی
  • لعاب

بسته بندی: در کیسه های ۲۵ کیلویی

استابیلایزر ( پایدار کننده )

PVC  یک ماده حساس به نور و گرما است و طی فرایند هیدروکلریناسیون تخریب می گردد نقش استابلایزر به تاخیر انداختن تخریب حرارتی یا جلوگیری از آن است به طوری که کمپاند بتواند در طی فرایند به شکل نهایی در آید. از نظر شیمایی ایجاد باند های دو گانه باعت تغییر رنگ می شوند نتیجه این واکنش تغییر رنگ محصول تولیدی به رنگ زرد و حتی در صورت تخریب زیاد، قهوه ای و سیاه است. با پیشرفت این واکنش در کنار تغییر رنگ، خواص فیزیکی – مکانیکی پلیمر نیز تضعیف می شود.

 

 

keyboard_arrow_up